Prezident Španielskej futbalovej federácie Angel Maria Villar Llona, kapitán Evertonu Phil Neville, spolumajiteľ Chelsea FC Bruce Buck, majiteľ tímu NHL St. Louis Blues a mužstva MLS Real Salt Lake Dave Checketts, tréner Arsenal FC Arsene Wenger a množstvo ďalších na čele so šéfmi organizačných výborov kandidatúr na usporiadanie majstrovstiev sveta v rokoch 2018 a 2022. Títo všetci prednášali na podujatí „Vodcovia vo futbale – Leaders in football“, ktoré počas uplynulého víkendu pripravil v priestoroch Stamford Bridge jeden z najlepších svetových klubov Chelsea FC.
Marketingový manažér AS Trenčín Igor Schlesinger a majiteľ FK Púchov Jaroslav Rosina boli medzi tisíckou delegátov jedinými zástupcami Slovenska. „Išlo o tretie pokračovanie konferencie. Podľa organizátorov ide o najväčšiu akciu svojho druhu na svete a obsadenie im dalo za pravdu. Zástupcovia všetkých oblastí, ktoré sa vo futbalovom svete pohybujú, sa prišli podeliť o svoje názory a skúsenosti,“ povedal nám po návrate na úvod Schlesinger.
Žiadne iné podujatie, dokonca ani olympijské hry, nedokážu vygenerovať taký finančný obrat, nedokážu pritiahnuť toľko divákov k televíznym obrazovkám a nemajú taký zásadný vplyv na ďalší vývoj krajiny ako futbalové majstrovstvá sveta. „Bolo zaujímavé sledovať ako tvrdo sa lobovalo v prospech jednotlivých kandidatúr. Napríklad barcelonský tréner Pep Guardiola obhajoval pozície Kataru a Roman Abramovič prišiel podporiť kandidatúru Ruska,“ prezradil šéf marketingu v klube a dodal svoje tajné tromfy: „Z videného by som si tipol, že v roku 2018 uspeje Rusko, ktoré prináša neskutočné možnosti. O štyri roky neskôr to bude Katar alebo USA.“
Šéf organizačného výboru nedávneho šampionátu v JAR Danny Jordaan spomenul dokonca aj Slovensko a to v spojitosti s rastom futbalu vo svete. „Debatovalo sa takmer o všetkom. O budúcnosti futbalu, sociálnych sieťach, stávkovaní, ale aj o veľkých finančných stratách klubov anglickej Premier League. Spomínalo sa dokonca aj zavedenia platového stropu alebo povinnej zimnej prestávky v tejto súťaži. Podľa slov člena výkonného výboru FIFA a šéfa lekárskej komisie FIFA Michela d´Hoogheho je deväť z desiatich zranení spôsobených obrovskou záťažou, ktorú momentálne špičkoví hráči podstupujú.“
O obrovskom vplyve sociálnych sietí a zmenách stratégií firiem hovoril šéf marketingu Sony Ericsson Stephan Croix. Šéf marketingu Manchester City David Pullan zas rozprával o „návrate k fanúšikom“. O snahe zaktivizovaniu ich a nechať ich „spoluvytvárať“ a „participovať“ na živote svojho klubu.
Čo všetko z toho vieme využiť pre trenčiansky futbal? „Mali sme možnosť stretnúť sa a rozprávať s ľuďmi zodpovednými za riadenie určitej zložky v Reale Madrid alebo Manchesteri City. Bola to inšpirácia do ďalšej práce. Treba však ísť krok za krokom a robiť malé veci. Vieme, že motor z porsche môže byť v trabante nebezpečný. Taktiež však vieme, že ak sa chceme posúvať ďalej, treba sa porovnávať s tými najlepšími. Takéto akcie vám otvárajú oči a búrajú rokmi zavedené stereotypy. Kým na Slovensku sa všetci hrajú na svojom piesku, snažia sa presadiť na úkor ostatných a konkurenciu berú ako niečo negatívne, na tomto fóre ukazovali všetci ako je dôležité pracovať spoločne. Len vtedy budú profitovať všetky zúčastnené strany a v neposlednom rade fanúšikovia.“